11/11/11

Frångår normal-rubriken till förmån för det lustiga i dagens datum. Kan även meddela att kl 11:11 idag gjorde jag inget speciellt. 

Idag har jag även vaccinerat mig mot röda hund, det är nåt som alla barn gör men tydligen framkom det av mitt blodprov att jag inte har tillräckligt med skydd. Blir man gravid och får röda hund kan man få ett barn med svåra missbildningar, onödigt att chansa. Jag tar nytt blodprov om ca 4 veckor, men ibland är det så att vissa kvinnor inte kan vaccineras mot det, vaccinet gtar helt enkelt inte. Så vi får se om det hjälper.
Men andra sprutan på en vecka, jag är nöjd! Botar min fobi och jag får veta att jag är frisk! 

Jag ringde också min nya chef eftersom hon inte ringt mig, trots att det var sagt så. Man blir lätt nojig att nåt tokigt hänt, men tydligen var den person som skulle skriva på pappret sjuk, inget egentligt trassel utan jag kan kallt räkna med att få börja 5 december, men hon skulle återkomma närmare med tider och vad som händer. Jag tror inte att någon anställnings jag haft varit så...flummig till en början. Vi har ju inte ens skrivit papper. Men jag hoppas hon inte tycker att jag är jobbig, utan bara mån om arbetet och ivirg att börja jobba!
Men men, det verkar ju som att det funkar på det här sättet också. 

Idag har min fina en anställningsintervju, som borde vara slut nu. Jag är så nyfiken att jag kan spricka! Tror jag ska ringa och se om han är klar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0