denna dag

Jag vet inte vad som hände, men den här dagen har känts så himla seg. Och den är knappt halvvägs! Men jag har iallafall städat, tvättat och kollat på en dokumentär på svt-play. 

Eftersom jag fick ett nytt jobb (yay!) berättade jag för alla i förra veckan om denna härliga nyhet, vilket gjorde att jag inte heller fick följa med på personaldagarna som var tisdag-onsdag i den här veckan. Jag kan förstås förstå varför jag inte behövde vara med, jag jobbar ju bara till sista november men å andra sidan har jag ju varit en del av teamet, en uppskattad medlem om jag förstått det hela rätt, under ett halvårs tid.
Istället blev jag kvar som enda (halv)ordinarie under gårdagen, vilket innebar att jag fick gå på utsättningsmöte på morgonen, fördela arbetsuppgifter till kollegor samt hålla lite koll på avdelningen. Även om jag mest valde att hålla en ganska låg profil och menade på att vi hjälps åt under dagen med alla uppgifter, som verkade uppskattat.
Så jag är lite halvglad att jag fick lov att stanna hemma, jag och Daniel kommer vara ifrån varann tillräckligt i december och januari. 

Är det inte typiskt också att när man ska sluta börjar man prata med kollegor mycket mer?! Jag har haft jättebra samtal med flera stycken och känt att vi fått en himla bra kontakt och precis då, när man änligen lyckats träffa några som man kanske kunde fikat och gått på stan eller bara hängt med, då ska man flytta?
Jag tycker iallafall att det är väldigt märkligt hur det blir på det viset. Jag menar, jag har bott här i över ett år och har haft det väldigt svårt med att få vänner, vilket jag nog aldrig haft innan. Så det har ju varit ytterligare en anledning till att vi ville flytta, vi har ju inte haft speciellt många som vi umgåtts med här.

Men det ska bli väldigt roligt imorgon och höra allt skvaller från personaldagarna! Jag är supernyfiken på vad som sagts och vad som hänt, inte för att jag tror att det blir några skandaler men alla personalaktiviteter är ju roliga att höra talas om..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0