helgen som gick

Jag har inga bilder alls från i helgen och det blev inte alls som det var tänkt. Men Daniel och jag hade det kanon ändå!

Vi får ett samtal från mina föräldrar på torsdagen som berättar att de är tvungna att vara hos brorsan då hans sambo fått gallstensanfall. Alltså kanske inte vi inte kan ha middagen som planerat på lördagen, men Daniels pappa och bror.
Vi skulle ju ändå åka upp för att kolla på lägenheten så vi åkte upp och var hemma hos mina föräldrar. De fick lov att stanna kvar i Stockholm och vi fick underhålla oss själva på landet, vilket var mycket mysigt! Vi eldade och gosade med katterna mest. Däremot fick vi inte den dunderfantastiska maten, utan nöjde oss med varma mackor och grillad kyckling med potatissallad...

På lördagen åkte vi som sagt förbi lägenheten och den är supermysig! Jag tror vi kommer trivas där och kunna bo där tills vi sparat ihop lite handpennings-pengar och båda hittat jobb och vart vi vill bosätta oss. Vi är mycket nöjda och längtar rejält!

Jag fick ett sms av mamma som undrade om vi skulle komma förbi Stockholm på vägen hem, så det gjorde vi på söndagen. Jag fick leka med mina brorsdöttrar, eller iallafall den äldsta och gosa med den minsta. Men särskilt mycket pratande hann det inte bli, men vi åker nog upp nästa gång jag är ledig så vi får fira jobbet då och äta lite god mat. 

Hur som, helgen blev inte som vi hade tänkt det men vi hade det bra ändå.
Vi var ju tillsammans och jag insåg ännu en gång att jag har haft världens tur att han lyckades hitta mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0