09 september 2011

Dagen inleddes faktiskt med en powerwalk på 3 km. Mina ben och rumpa kändes lite möra från igår, så en lite kortare distans fick det bli. Jag orkade med ett högt tempo hela vägen och kände, tack vare mina superskor, hur musklerna i nederkroppen jobbade. 

Vi ska flytta ca 30 mil bort den 31 januari 2012 och det innebär att vi båda lämnar jobb och bostad här för att bygga bo närmare min familj. Vi ska lämna vår etta på 35 kvm och flytta till en liten tvåa på 40 kvm i ett radhusliknande område där vi sänker medelåldern rejält.
Vi båda ser fram emot flytten. Jag för att jag äntligen, efter att i närmare fem år bott långt från min familj, kommer att få lite närmare familjen (mina föräldrar kommer bo 5 km bort, trodde jag aldrig!) och min sambo för att han får komma ifrån sin uppväxtstad och vi båda för att det blir något vi skapar tillsammans.
Men det gör ju också att vi måste försöka oss på att hitta jobb. I dagsläget jobbar jag på timme och inringning samt varannan helg tills jag hör något annat. I somras hade jag ett vikariat på heltid där och jag insåg hur viktigt det är för mig att jag i framtiden får jobba med människor som faktiskt vill förändras, som är motiverade

Jobb finns i mängder, men jag (tillsammans med min sambo förståss) har gett mig tillåtelse att söka jobb som jag kan bygga en karriär på. Alltså inte söka butiksjobb bara för att jobba extra på helgerna, utan ett jobb där jag får arbeta måndag till fredag med det jag är utbildad till. Vi får se hur länge det går, desto närmare flytten vi kommer desto mindre kräsen kan jag ju vara. Därför lägger jag på ett kol nu och om ingen nappar får jag börja snegla på de där extrajobben i november-december..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0