15 september 2011

Idag kl 07 skulle bilen in på storservice så morgonen bjöd på en promenad på 2,5 km. Mycket skönt, trots svagt duggregn. 

Både jag och sambon har dragit igång det stora jobb-sökar-projektet. Igår var första gången som jag kände en panik över finanserna i samband med flytten. Inte så att vi inte kommer att klara oss, våra räkningar kommer att kunna bli betalda och vi kommer att ha pengar till mat, men det är dags att hålla lite i slantarna. Det enda vi vet nu är att i februari kommer vår sista lön, efter det har vi inte längre något jobb. Och eftersom jag går på timme och inringning är min inkomst både osäker och varierande varje månad.

Dagen kommer att ägnas åt att göra en matlista över de kommande 14 dagarna och sen storhandla. Denna kommer att hållas stenhårt, inga utsvävningar vad gäller maten. Bunkra upp, göra storkok och baka själv. Iförsig är det ju sånt jag gillar, det var alldeles för länge sen jag bakade. Det kommer att bli härligt att få dra igång med bakningen, det finns inte mycket som slår hembakat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0