2 saker till...

Jag glömde ju alldeles bort att det finns numera en app från blogg.se, vilket innebär att jag nu kan förstå hur man gör för att blogga i mobilen och få halvsnygga inlägg istället för de där mms-inläggen. De förstod jag inte riktigt. 

Detta betyder att jag kan lägga upp lite bilder som fixas med hjälp av Instagram, min första app-kärlek. Jösses, vad roligt det är! Vem som helst kan ju få leka fotograf och få fina bilder.
Jag tycker att det är inspirerande att få se fina foton och vill gärna visa lite fler bilder här. Det är ju ganska sparsamt med dem, men några fler ska jag väl lyckas få upp under resans gång.


Apropå ofrivillig barnlöshet visar SVT nu en serie som heter "Barn till varje pris?". Jag såg precis första avsnittet och känner med vad alla säger. Jag har ju sagt tidigare att man är "lite infertil", vilket kanske inte är korrekt, men mitt sätt att försöka förenkla och avdramatisera detta.
För precis som de säger, man vill ha ett barn och längtan är stor.
Jag hade aldrig drömt om att behöva be om hjälp med att bli gravid. I många år var det den stora skräcken att bli gravid och nu är det den stora drömmen. Hur det kan skifta är underligt, men en del av livet. Jag hade aldrig kunnat ana att jag skulle vara 1 av 5 par som har problem med att fertiliteten.

Det är ju underbart att det lyfts fram, så att det inte blir så skambelagt och att både par som har svårt att få barn och deras anhöriga kan prata om det istället för att man ska grubbla i tysthet. Att man vet att det finns lösningar, det finns andra i samma situation, man är inte ensam.

För ibland behöver man bara lite hjälp på vägen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0