20 september 2011

Oj, vad illa det går att skriva när man jobbar helgen och både dag och kväll. Nån dag ska jag ha ett jobb som är lite mer rutinskapande. Drömmen är måndag till fredag, bara dagtid (tänk att det skulle vara en dröm...). Det tar musten ur en att behöva slösa helger på att jobba och med blandade arbetstider. Men på just det här jobbet har jag inte mer än 4 månader kvar, sen får vi hoppas att jag hittat nåt annat. 
I valet mellan arbetslös och jobba helger, väljer jag naturligtvis att jobba helger. Men det jag vill ha sagt är att jag vill inte göra det hela livet. 

I veckan händer det inte speciellt mycket, jag har två jobbpass (båda kväll) men på fredag åker vi uppåt och ska välja tapeter och golv till vår nya lägenhet. Mycket spännande! Det känns som om det kommer bli verkligare då, att vi faktiskt ska flytta. Det känns inte på riktigt ännu, det är lite för långt bort. Men redan i november får vi nycklarna och då har vi tillgång till "framtiden". 

lördag tror jag att vi åker ännu mer uppåt för att visa min fina var jag är född och vart mina föräldrar växte upp. Vi bor ju i hans historia, så jag vill ju att han ska få se min. Jag tror att det kommer att bli riktigt roligt, jag hoppas att det bjuds på lite fint väder och sol.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0