21 september 2011

Jag hade glömt att det var tröttsamt att tvätta och baka. Men jag hann med alla fyra recept och det blev väldigt gott. Jösses, vad trött jag blev när allt var klart. Jag var inte på mitt bästa humör under kvällen. Alldeles slut var jag och somnade med näsan i nacken på min sambo, där det är som mysigast

Men idag är det en ny dag! Nu ska jag jobba två kvällar, sen är det långhelg! Tre dagar med min fina. Längtar riktigt tills vi ska gå och välja våra tapeter och golv, känns riktigt lyxigt att få en hyresrätt precis som man vill. Så var det med min förra lägenhet i Halmstad, den bästa jag haft hittills. När det var dags att flytta, hade jag verkligen inget emot att lämna staden. Men hade jag kunnat, hade jag tagit med min lägenhet. Gud vad jag älskade den. Jag tror att det var för att de lägenheter jag haft innan (en studentlägenhet och en hyresrätt i Stockholm) inte riktigt kändes som mitt hem.
Där vi bor nu känns inte heller som om det är hemma. Men i vår första gemensamma där vi båda står på kontraktet det kommer att bli hemma. Vi har gjort oss av med gamla möbler och köpt nya, som är våra. Det är nu vi börjar bygga vårt gemensamma hem och det känns fantastiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0