30 september 2011

Oj, sista dagen i september är redan här! Och faktiskt, för första gången (nånsin?), känner jag att det gärna får bli vinter. Jag har nog aldrig längtat så som jag längtar nu. Jag vill att sommaren ska vara förbi, hösten likaså och det kan gärna bli första advent.
Och detta säger jag inte för att jag gillar vintern, kylan, snön, mörkret...det är nog av en enda anledning och det är att bara det blir vinter så flyttar vi. Vi känner oss mätta på den här staden, våra jobb och vår lägenhet. Vi är klara med det nu. Det är dags att få flytta till något som är gemensamt, ingen historia, bara vi, nuet och framtiden.

Men innan flytt, måste vi ha jobb! Och en mycket glad nyhet! Jag ska på en anställningsintervju där jag inte trodde jag hade en chans att få jobba. Otippat och roligt!
Jag ser fram emot intervjun den 13 oktober. Sedan jag var på anställningsintervju på kriminalvården är jag ganska avtrubbad och "van", det kan nog inte bli värre. Inte att det var särskilt svårt, men det var många moment med långa väntetider. Sen kändes det konstigt och lite läskigt att gå in i ett fängelse, så ett kontor klarar jag nog utan problem. Iförsig fick jag inte jobbet på kriminalvården, men förutom det har jag lyckats få alla tjänster jag sökt. Så vi får hålla tummarna att detta går vägen, för då har vi ett moment mindre att oroa oss för. Och jag vill verkligen ha jobbet! Jag tror jag passar utmärkt för det dessutom, vilket jag kommer framföra på ett ödmjukt och övertygande sätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0