första besöket

Idag damp det ner. Kuvertet som jag väntat på. Och skälet till att jag började med bloggen.
Vi har fått den första tiden för besöket på infertilitetsmottagningen. Det låter ju väldigt dramatiskt tycker jag; infertil, nästan lite absolut och uteslutande när det egentligen är relativt vanligt och inte alls omöjligt att bli med barn trots att man är lite "infertil". 

Ganska exakt om en månad, 25/10 ska vi träffa barnmorskan och gå igenom vår hälsodeklaration som skickades med och få remisser för fler prover som ska in för analys. Provsvaren kommer vi att få när vi får träffa läkaren sen. Vad jag förstått är det just där väntetiden är, att få träffa läkaren och få svaren. Det här första besöket har vi fått 1,5 månad efter det att jag träffade min barnmorska på vårdcentralen i stan och hon skickade en remiss. 

Jag är väldigt glad att det börjar röra på sig och att nåt händer. Nu har vi en tid att utgå ifrån och sen får vi se vad de säger och vad vi kan göra för att lyckas bli två plus en.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0