08 september 2011

Jag har haft en blogg innan och även om jag blev positivt överraskad över mina inlägg, de var långt mer djupa och filosofiska än vad jag trodde, hade inte bloggen något tydligt syfte.

 

Efter att ha funderat över sommarens tre månader beslöt jag mig för att skapa den här bloggen. Ganska exakt beslöt jag mig den 6 september 2011 att jag vill skriva ner vad som händer framöver.

 

Den 6 september 2011 besökte jag en barnmorska som skickade en remiss till en fertilitetsutredning.
Jag har under det senaste året haft på känn att jag förmodligen skulle behöva lite hjälp på traven för att bli gravid. Mina cyklar har varit oregelbundna med intervall på allt från 28 dagar till 55 dagar. Sedan årsskiftet har jag varit uppmärksam på min kropp som aldrig förr; noterat flytningar och eventuella hormonförändringar, allt för att kunna se ett mönster som inte dyker upp. Det enda mönstret jag upptäckt är att det inte finns något mönster.
Två gånger under året har jag haft ägglossningsflytningar, varav en gång i april och den senaste i augusti. Det säger mig att jag ägglossar (tack och lov!), men inte tillräckligt. Utan att ha några som helst svar på någonting, chansar jag idag på att jag behöver hjälp med att kunna ägglossa varje månad.

 

Om min chansning stämmer, återstår att se. Men det är den resan jag vill komma ihåg och vid något tillfälle dela med mina nära och kära. Jag vill inte dela riktigt ännu, men när det är dags säger jag till. Tills dess delar jag här, i en blogg, vars syfte är att få mig att minnas en resa jag aldrig trodde jag skulle göra.

 

 

Minnas när vi blev två plus en.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0